fredag den 21. marts 2008

B, H & C Muffins


Jeg er en stor fan af forkortelser! B=banana, H=honey & C=cinnamon. Dvs Banana, Honey & Cinnamon (banan, honning & kanel) Muffins. Og når så det er sagt, så vil jeg bare sige: de er fantastiske!
Jeg fandt opskriften på recipezaar.com, jeg lavede en halv portion og udskiftede halvdelen af melet med havregryn. Her kommer så opskriften med de måleenheder vi bruger her i DK:

Banan, Honning & Kanel Muffins
(taget fra www.recipezaar.com)
55 g mel
½ tsk bagepulver
1/4 tsk natron
½ tsk kanel
lidt salt
55 g havregryn
50 g brun farin
35 g smør (smeltet)
60 ml mælk
1 spsk honning
½ tsk vanilleekstrakt
1 æg
1 banan (moset)

Mel, bagepulver, natron, kanel og salt sigtes i en stor skål. Derefter tilsættes havregryn og farin. Smør, mælk, honning, vanilleekstrakt og æg piskes sammen i en lille skål. Der laves et hul i melblandingen, hvor de piskede våde ingredienser hældes i. Den moste banan puttes også i, og det røres lige akkurat sammen til en dej, som hældes i muffin-forme. Bages ved 180 grader C i ca. 20-25 min.
Kan serveres med kakao drysset over og frisk frugt skåret i små stykker.
Velbekommen!


2 kommentarer:

ele sagde ...

Laila!!! ma come faccio io a capire?? sembra buonissimo.... gnamgnam!

Unknown sagde ...

I had to translate this, but o that seems so yummy!

Sugarcandycandy.blogspot.com