søndag den 17. februar 2008

Mini muffins-trøfler :D


Ja, så har jeg været lidt i gang igen (: Denne gang er det nogle trøffelting, som jeg faldt for på [http://bakerella.blogspot.com/]. Mine blev ikke nær så flotte, men jeg er da ellers fint tilfreds med resultatet. Og de smagte vidunderligt! (:
Jeg lavede mine trøfler ud af noget chokoladekage og flødeost. Her er min opskrift på chokoladekage:

(Den allerallerbedste) chokoladekage
(lavet i husgerningstimerne på min gamle folkeskole)

3 dl mel
3 dl sukker
1 tsk vanillesukker
2 tsk bagepulver
1½ dl kakao
2 dl mælk
2 æg
1-2 dl olie

Alle ingredienserne blandes sammen i en skål (helst med en stor træske). Dejen hældes i en smurt form og bages i ca. 20 min ved 200 grader C (hold dog godt øje med den - bagetiden varierer meget).
Pyntes med glasur (hvis man nu er til det).

Ingen kommentarer: